ریحانه مسلمان

۱۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

کرامت زنhttp://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20387/B/13910421_2320387.jpg
این اجتماع شما به نظر من بسیار حائز اهمیت است. اجتماع بانوان نخبه از شرق و غرب دنیاى اسلام، اهمیتى دارد بیش از اهمیت یک اجلاس براى بیدارى اسلامى. این اهمیت از این جهت است که فرصت شناسایى یکدیگر، پیدا کردن یکدیگر براى بانوان نخبه‌ى دنیاى اسلام، در این اجلاس فراهم شده است. و این بسیار مهم است. صد سال است که فرهنگ غربى به پشتوانه‌ى پول و زور و سلاح و دیپلماسى، سعى میکند فرهنگ غربى را و اسلوب زندگى غربى را بر جوامع اسلامى در میان زنان تحمیل کند. صد سال تلاش شده است براى اینکه زن مسلمان را از هویت خود بیگانه کنند. تمام عوامل اثرگذارى و قدرت به کار رفته است: پول، تبلیغات، اسلحه، فریبنده‌هاى گوناگون مادى، استفاده‌ى از غرائز طبیعى جنسى انسان؛ همه‌ى اینها را استخدام کرده‌اند براى اینکه زن مسلمان را از هویت اسلامى خود دور کنند. امروز اگر شما بانوى نخبه‌ى اسلامى تلاش کنید که این هویت را به زن مسلمان برگردانید، بزرگترین خدمت را به امت اسلامى و به بیدارى اسلامى و به عزت و کرامت اسلامى کردید. این اجتماع میتواند گام بلند و مؤثرى در این راه باشد. به نشستن دور یکدیگر و چند روز گفتگو کردن اکتفا نکنید و این دیدار را مقدمه‌ى یک حرکت بزرگ و ماندگار قرار بدهید که بر دنیاى اسلام اثر بگذارد و میتواند اثر بگذارد. بیدارى زنان، احساس شخصیت و هویت در میان بانوان، آگاهى و بصیرت در میان جامعه‌ى زن، تأثیرش بر روى بیدارى اسلامى و عزت اسلامى یک تأثیر مضاعف است. ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
حضور زنان باحجاب در جریان مبارزات مشروطیت
امام (رضوان الله علیه) در یک بیانى خطاب به زنها میفرمودند: اینکه شما قبول کردید روز ولادت فاطمه‌ى زهرا (سلام الله علیها) روز زن باشد، این براى شما مسئولیت و تکلیف به وجود مى‌آورد. روز شما، روز زن، روز مادر، روز فاطمه‌ى زهرا (سلام الله علیها) است؛ معناى این چیست؟ این یک حرکت نمادین است؛ این کار، سمبلیک است. معنایش این است که زن باید در این صراط حرکت کند؛ عظمت و جلالت و علوّ مقام و مقدار براى زنان در این راه است؛ راهى که در آن تقوا هست، عفاف هست، دانش هست، نطق هست، ایستادگى در میدانهاى گوناگونِ محتاج ایستادگى هست، تربیت فرزند هست، زندگى خانوادگى هست؛ همه‌ى زینتها و فضیلتهاى معنوى در آن هست؛ زنان باید در این جهت حرکت کنند.
خوشبختانه زنان جامعه‌ى ما حقاً و انصافاً نه فقط در انقلاب ما، بلکه از گذشته هم همین جور بوده است؛ زنان متدین ما در میدانهاى گوناگون و در همه‌ى قضایا جزو پیشروان بودند. قبل از شروع مبارزات تند مشروطیت، زنها در میدان بودند. در یک برهه‌اى، مبارزات مشروطیت آرام بود؛ بعد شدت پیدا کرد، که همه وارد شدند. آن وقتى که هنوز همه وارد نشده بودند و در واقع فقط یک عده‌اى از علما و خواص دنبال این قضایا بودند، زنها بلند شدند، یک اجتماعى تشکیل دادند، آمدند اینجا سر راه حاکم و زمامدار وقت را گرفتند، او از دست اینها فرار کرد، رفت در کاخش مخفى شد! رفتند آن طرف، فراش‌باشى‌هاى دستگاه حکومت، اینها را کتک زدند. آن زمان با چادر و چاقچور وارد میدان شده بودند. اکثر قریب به همه‌ى شماها چاقچور را ندیده‌اید. چادر و چاقچور و روبند، نوع بسته‌ى حجاب اسلامى - ایرانى بود. با آن حالت، اینها وارد این میدان شدند. حالا یک عده‌اى خیال میکنند زن تا وقتى که بى‌حجاب نباشد، بى‌اخلاق نباشد، نمیتواند در میدانهاى گوناگونِ اجتماعى و سیاسى وارد شود. در همین انقلاب خود ما، در بعضى از نقاط کشور، زنها زودتر از مردها اجتماع راه انداختند، در خیابانها حرکت راه انداختند و مقابله کردند؛ که ما اطلاع قطعى داریم. در دوران انقلاب همین جور، در مبارزات گوناگون بعد از پیروزى انقلاب همین جور، در جنگ تحمیلى همین جور.۱۳۹۱/۰۲/۲۳


این ولی خدا میگفت که در عرفات دیدم وجود نازنین امام عصر ارواحنا فداه به مقام معظم رهبری با اسم دعا میکرد .
حجة الاسلام صدیقی :

قضییه آقا بعد از حضرت امام خدا شاهده از جزء کرامتهاست. اگر در زمان امام ، آقا به عنوان ولی امر مطرح بود زده بودندش .آقای طبا طبائی میگوید این آیات ولایت را در سوره مائده ، خدا جا سازی کرده بود .که اگر این گونه جا سازی نشده بود مورد هجمه اهل سقیفه قرار می گرفت.امام ایشان را تحت پوشش قرار داد ، انگشت هدایتش را هم به سوی او گرفت که این برای ولایت مناسب است ، هم تصریح فرمودند که ایشان می تواند این کار را بکند ، هم بعنوان اسلام شناس ، مثل آفتاب می درخشی ، این تعبیراتی را که فقط در مورد ایشان بود . عملأ هم الله أعلم حیث یجعل رسالته .
امام ایشان را تحت پوشش قرار داد ، انگشت هدایتش را هم به سوی او گرفت که این برای ولایت مناسب است ، هم تصریح فرمودند که ایشان می تواند این کار را بکند ، هم بعنوان اسلام شناس ، مثل آفتاب می درخشی ، این تعبیراتی را که فقط در مورد ایشان بود . عملأ هم الله أعلم حیث یجعل رسالته .

من همین قدر به شما بگویم ، خدا گواه است بنده از یک ولی خدائی خودم کرامت دیدم . ایشان به من گفتند که شما این سفر دوباره به مدینه بر می گردید و مهمان خانم زهرا سلام الله علیها هستید . مدینه قبل بودم در یکی از سفرها برنامه ای هم نداشتم ، ولی به من فرمودند شما این سفر دوباره به مدینه برمیگردید .




تشرف مقام معظم رهبری به محضر مبارک امام زمان عجلل الله تعالی فرجه الشریف


پایگاه صالحات آیت الله احدی:

مطلبی را به شما عرض میکنم شاید نشنیده باشید .جناب آقای صدیقی شب فاطمیه روی منبر در بیت ایشان ( بیت رهبری ) که آقای رییس جمهور نشسته بود،آقای هاشمی بود ، سران مملکتی بودند ، قوه قضاییه ، همه بودند.آقای صدیقی روی منبر این مطلب را گفت و آن را نتوانست تمام کند .همین که خواست تمام کند فریاد گریه جمعیت و حضار بلند شد.
دیدند این جمعیت بسوی آقا دارند حمله میکنند که به عنوان تبرک به ایشان دست بزنند .آقا را بردند و دیگر نتوانستند جمعیت را اداره کنند .



حالا در مورد خانواده، حرف خیلى زیاد است. مسئله‌ى همسرى، مسئله‌ى مادرى، اینها همه‌اش باید تفکیک شود. زن در خانواده یک نقش همسرى دارد؛ این نقش همسرى، فوق‌العاده است؛ ولو اصلاً مادرى‌اى وجود نداشته باشد. فرض کنید زنى است؛ یا مایل نیست به زایمان، یا به هر دلیلى امکان زایمان برایش وجود ندارد؛ اما همسر است. نقش همسرى را نباید دست‌کم گرفت. ما اگر میخواهیم این مرد در داخل جامعه یک موجود مفیدى باشد، باید این زن در داخل خانه همسر خوبى باشد؛ والّا نمیشود.

 ما در دوران مبارزه و بعد از دوران مبارزه، دوران پیروزى انقلاب، آزمایش کردیم؛ مردانى که


http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/18448/B/13901014_1718448.jpg


از جمله‌ى مسائلى که مطرح میشود، مسئله‌ى اشتغال بانوان است. اشتغال بانوان از جمله‌ى چیزهائى است که ما با آن موافقیم. بنده با انواع مشارکتهاى اجتماعى موافقم؛ حالا چه از نوع اشتغال اقتصادى باشد، چه از نوع اشتغالات سیاسى و اجتماعى و فعالیتهاى خیرخواهانه و از این قبیل باشد؛ اینها هم خوب است. زنها نصف جامعه‌اند و خیلى خوب است که اگر ما بتوانیم از این نیمِ جامعه در زمینه‌ى اینگونه مسائل استفاده کنیم؛ منتها دو سه تا اصل را باید ندیده نگرفت.

یک اصل این است که این کار اساسى را - که کارِ خانه و خانواده و همسر و کدبانوئى و مادرى است - تحت‌الشعاع قرار ندهد. میشود هم



من مى‌خواهم این واجب فراموش شده‌ى اسلام را به یاد شما و ملت ایران بیاورم: امر به معروف و نهى از منکر. (۱۳۶۸/۱۰/۱۹)

***

چگونه؟

حرف بزنید، بگویید؛ یک کلمه بیشتر هم نمى ‏خواهد؛ لازم نیست یک سخنرانى بکنید. کسى که مى ‏بینید خلافى را مرتکب مى ‏شود - دروغ، غیبت، تهمت، کین‏ه ورزى نسبت به برادر مؤمن، بى‏ اعتنایى به محرّمات دین، بى ‏اعتنایى به مقدسات، اهانت به پذیرفته‏ هاى ایمانى مردم، پوشش نامناسب، حرکت زشت - یک کلمه‏ ى آسان بیشتر نمى ‏خواهد؛ بگویید این کار شما خلاف است، نکنید؛ لازم هم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید.
15 آبان۱۳۷۰